دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن
سرخط خبرها

مسافر سنت در هزاره سوم | روزنوشت‌های شهری (٨١)

  • کد خبر: ۶۷۴۸۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مسافر سنت در هزاره سوم | روزنوشت‌های شهری (٨١)
محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی

شنبه| سال‌هاست که کار‌های تعمیر خودرو را خودم انجام نداده‌ام و زحمتش افتاده است به گردن دیگران، اما این‌بار که از ظهر تا حالا خودم مشغول کار‌های خودرو هستم و تعمیرکار هم مرا با زبان روزه و زیر آفتاب برای تهیه قطعات یدکی به این‌طرف و آن‌طرف می‌فرستد، دارم چیز‌هایی می‌بینم که کمی تازگی دارد و متفاوت است. آخرش هم برای دیدن مشکلی در زیر خودرو مرا می‌کشاند داخل چال و تجربه جدیدم را کامل می‌کند!


یکشنبه| نزدیک اذان مغرب ۳ جوان که کارشان جمع‌کردن ضایعات است، دارند پشت شمشاد‌ها و کنار پیاده‌رو افطار می‌کنند، جلو گونی‌های بزرگ ضایعات زباله و روی زمین. چند دقیقه پیش‌تر، جوان‌های دیگری را با خودرو‌های لوکس در حال روزه‌خواری دیدم و حالا دارم به غرایب روزگار و حساب‌وکتاب‌های خدا فکر می‌کنم!


دوشنبه| چند روز است برای فرشی که نجس شده است، دنبال قالی‌شویی مطمئن و امین می‌گردم و حالا سرانجام جایی را معرفی کرده‌اند و آمده‌ام که سر راه قرار بگذارم برای بردن فرش. وقتی وارد می‌شوم، جوانی از پشت میز بلند می‌شود و می‌پرسد: شما فلانی نیستی؟ بعد ادامه می‌دهد: در روزنوشت‌ها بنویس، خوشحال می‌شویم!


سه‌شنبه| در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، یک استاد مسیحی از لبنان حدیثی را از امالی صدوق در واتس‌اپ برایم فرستاده است. می‌خوانم و به خودم می‌گویم این‌هم از علائم آخرالزمان!


چهارشنبه| سر سجاده نشسته‌ام و در آخرین ساعت‌های ماه مبارک رمضان به دست‌های خالی‌ام نگاه می‌کنم. حالی خسته و پریشان دارم و بی‌آنکه بدانم، گونه‌هایم نمناک شده است. ناگهان متوجه می‌شوم که دخترکم آهسته به من نزدیک شده است و دارد دست‌های کوچکش را به صورتم می‌کشد و با زبانی که تازه باز کرده است، می‌گوید: بابا، عیب نداره!
آیا خالق همه مهر‌ها و ترحم‌ها از این دخترک دوساله مهربان‌تر نیست؟


پنجشنبه| عید فطر در حقیقت جشن مغفرت الهی است و فریاد شادمانی و سرور که «مژده بده، مژده بده، یار پسندید مرا». کاش بفهمیم که چطور مثل نوزادی تازه‌رسیده پاک و پیراسته شده‌ایم و کاش این جامه سپید و نوین را به‌راحتی آلوده نکنیم!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->